Asım ÖZDEMİR
  • 01/01/1970 Son günceleme: 10/11/2011 23:11
  • 12.828

- 2011 Temmuz ayında bir hafta sonu öğleden sonra Beyoğlu kulüpler birliği başkanı Fikret Sivri telefonla aradı hazırlan senide alıp Kefken’e gidiyoruz dedi.

- Yarım saat sonra gelip beni de aldılar, Beni almaya gelen araçta Şişli Kulüpler Birliği Başkanı Ahmet Karaman ve Kağıthane İlçesi Çeliktepe spor ve Seyrantepe Of Spor Kulüpleri Başkanı Hasan Cevahiroğlu da vardı.

- Yolda Fikret Başkana Bu seyahatin sebebini sordum vallahi bende pek bilmiyorum Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misvak Demircan telefonla bu akşam saat 18.00 de arkadaşlarınla birlikte Kefken de ol dedi.

- Yolda; Ahmet Başkanın hoş sohbeti ve güzel fıkraları ile güzel bir yolculuk yaptık

- Akşam saatlerinde Kefken de olduk.

- Kefken de; İstanbul valisi Sayın Hüseyin Avni Mutlu Kefken de bulunan ve Beyoğlu Belediyesine ait olan Beyoğlu-Kefken Çevre Deniz ve Gençlik Kampını ziyaret edeceğini öğrendik.

- Kampa girerken dördümüzde birbirimizle konuşmadan kampın güzelliğini ve ne kadar da temiz olduğunu dikkatle izlerken, yanımıza gelen kamp yetkilileri yoldan geldiniz önce sizleri yemeğe alalım dediler.

- Yemekte TFF Yönetim kurulu üyesi, Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Genel Başkanı ve şimdi Spor Genel Müdürümüz Sayın Mehmet Baykam ve Çiçeği burnunda İstanbul Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu Genel Başkanı Sayın Ali Düşmez de bizden az önce gelmişler yemek yiyorlardı bizde yemeğe oturduk.

- Yemeğimizi yerken kamp yetkililer vali beyde 1 saat sonra gelecek diye bilgi verdi.

- Yemeğimizi yedik dinlenmeye çekildikten hemen sonra vali bey geldi, tekrardan yemeğe oturduk ama biz yemedik.

- İstanbul Valisi Sayın Hüseyin Avni Mutlu, Beyoğlu Belediye Başkan Ahmet Misvak Demircan yemeklerini yedikten sonra koyu bir sohbete daldık, sohbet ise kampın amacı, gençlik ve deniz sporlarıydı.

- Bu arada şunu da belirtmek isterim hayatım boyunca bir İstanbul'da bir vali ile bu kadar uzun bir zaman içinde bir arada olmadım ama İstanbul valisi Sayın Hüseyin Avni Mutlu’yla tam 6 saat birlikte oldum ve vali beyi yakından tanıma fırsatını buldum ve bulduk.

- Vali bey yemeğini yedikten sonra kampta her hafta sonu yapılan eğlenceli veda gecesine katılmak üzere kalktık.

- Vali bey önce mutfağa uğradı aşçı başı ve yanında çalışanlarla sohbet etti kampta çıkan yemekler hakkında bilgi aldı ve kampta yediği yemek için yemekler her gün böyle güzel mi çıkıyor biz geldikte mi böylemi çıktı dediğinde kampın aşçısı sayın Valim dedi; Belediye Başkanımızın kesin talimatıyla yemekler her gün aynı tirizlikle yapılır kampımıza kim gelirse gelsin yine aynı bu kalitede yemekler yapılır ve bu günde menümüzde, Etli türlü, pilav, salata ve tatlı olduğundan bu yemekler yapıldı ve size de bu yemeklerden verildi.

- Ayrıca kampta kalan çocuklara akşamları yatmadan önce acıkırlar diye yine Belediye Başkanımızın talimatlarıyla çocuklarımız yatmadan önce süt, kek ve ayrıca da her gün birer dondurma veriyoruz deyince Vali bey Belediye Başkanına dönerek, çocuklarımıza bu imkanı sağladığınız için teşekkür ederim dedi.

- Bende bu kampta kalmak istiyorum ne yapmam lazım deyince Belediye Başkanı, Sayın Valim önce çocuk olmanız gerekir dedi ve gülüşmelerle mutfaktan ayrıldık.

- Kampın son gecesi olması nedeniyle Kampta yapılacak olan eğlence ve veda gecesi için küçük ama şirin anfi gibi bir yere geldiğimizde, bu yer ağaçların altında çok hoş bir açık hava tiyatrosu gibiydi sanki.

- İlk konuşmayı Beyoğlu Belediye Başkanı A.Misvak Demircan yaptı. Konuşmasında, “ Sekiz yıldır hiç ara vermeden bu kampa her yıl olmak üzere sadece Beyoğlu n dan 20.000 çocuğu, diğer İstanbul ilçeleri, İllerden ve Yurt dışı devletlerinden olmak üzere de 10.000 çocuğu ve toplam da 30.000 kişiyi misafir ettiklerini. Bu çocuklar genelde ilköğretim çocukları veya başarılı liseliler olmak üzere ve kız erkek ayrımı yapılmadan hizmet bu veriliyoruz” dedi. Ayrıca ben önce çocuklara, annelere, gençlere ve sonrada diğer bireylere çok değer veririm Bu kampta şu an 320 öğrenci, bazılarının velileri, spor hocaları, diğer eğitmenler ve diğer çalışanlar olarak toplam 500 kişi kalabiliyor. Her hafta başı pazartesi sabahı saat 10.00 da kampa giriş yapılır, hafta sonu cumartesi sabahı saat 10.00 da kaptan ayrılırlar, çocuklar bu kampa gelirken tedirgin gelirler ayrılırken de ağlayarak ayrılırlar çünkü onlar burada dost olmuşlardır. Birazdan sizlerde göreceksiniz bu hüzünlü tabloyu hep birlikte yaşayacağız. Kampa gelen çocuklarımız kamp bilincini, yalnız yaşama ve tek başına karar vermeleri daha sağlıklı olacağını eğitmenlerimiz ifade etmektedirler, bu konuda da uzmanlar. Ayrıca da bu Kampta bir doktor ve sağlık ekibimiz de var. Allaha şükür sekiz yıldır olumsuz hiç bir vakaya rastlamadık.

- Bu kamp yerimiz 51 dönüm üzerinde, Karadeniz'e  sıfır ve kamp içinde yarı olimpik bir yüzme havuzumuz olduğunu ve bu yeri Orman Bakanlığı'ndan kiralandığı bilgilerini vererek koşmasını bitirdi…

- Protokol konuşmaları yapıldıktan sonra…

- Vali beyin istirahata çekileceği yada yola koyuluruz düşüncesiyle geceden ayrılırken düşündüğümüz olmadı.

-Vali bey çocuklarla tek tek resim çektirdi sohbet etti soru sordu sorulan sorulara cevap verdi bizleri de bilgilendirdi.

- İASKF olarak sizde buradan faydalanmalısınız dedi. Belediye Başkanı da bizim başkana söz vererek,  İstanbul dan Türkiye Şampiyonası'na giden amatör takımların sadece alt yapıları için bir haftalık kamp dedi.

Ali Düşmez de bu fırsatı kaçırmadı Vali Beye ve Belediye Başkanına bu düşüncelerinden dolayı teşekkür ederek İASKF enin projelerinden bahsetti.

- Gezimiz gece saat 01.30 İstanbul a hareketle son buldu.

- İmkanları olan Yerel Yönetimlerin bu gibi organizasyonları yapmaları çocuklarımıza daha iyi bir sosyal ortam sunulması açısından faydalı olacağı düşüncesindeyim.

Darısı Beykozlu çocuklarımızın başına. Saygılarımla.