Topbaş’a Beykozluların ilgisi yoğundu

• 0
  • 10394

149 Erguvan renkli otobüsün hizmete alınması töreninde konuşan İBB Başkanı Kadir Topbaş ve Beykoz Belediye Başkanı YücelÇelikbilek bir katrilyonu aşan yatırımlar ve hayata geçirilecek projeler için; “bizim yaptığımız işlere onların hayalleri yetmez!” dedi.

Beykoz yine tarihi günlerinden birini yaşadı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraklerinden Otobüs , başta Beykoz olmak üzere Anadolu Yakası’nda hizmet verecek 149 erguvan renkli otobüsü hizmete soktu.

Beykoz Belediye Meydanı’nda düzenlenen ve yüzlerce Beykozlunun katıldığı törende;İBB Başkanı Kadir Topbaş, Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, AK Parti Beykoz İlçe Başkanı Adem Sefer, Beykoz Kaymakamı Süleyman Erdoğan, siyasiler ve bürokratlar yer aldı.

Açılışta, AK Parti Beykoz İlçe Başkanı Adem Sefer kısa bir konuşma yaparak İBB Başkanı Kadir Topbaş’a Beykoz’a verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etti. Sefer İBB veBeykoz’un uyumu sayesinde geçen on yıllık süre içerisinde Beykoz’a çok önemli hizmetlerin geldiğini belirterek bu uyumun devam etmesi gerektiğine değindi.

“Sayın Başkan hep Beykoz’un yanında yer aldı”

Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek de İstanbul Büyükşehir Belediyesi’yleBeykoz’a Türkiye’nin en büyük film platosunu yaptıklarını belirterek, “artık Yeşilçam arşivlerde kaldı. Türkiye’nin en büyük film platoları Kılıçlı Köyü’nde yapılıyor ve ben Sayın Başkanıma buradan bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi. ÇelikbilekKarlıtepe’ye 220 dönümlük alana İstanbul’un en güzel mesire alanlarından birini yaptıklarını belirterek Karlıtepe-Sultaniye Parkı-Ortaçeşme-Yuşa Tepesi Teleferik Hattı’nın projesinin hazır olduğunu belirtti.

Çelikbilek “Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Kadir Bey’in himmetleriyle bu projeyi de hayata geçiriyoruz inşallah” şeklinde konuştu. Çelikbilek sözlerine şöyle devam etti; “Yuşa ile ilgili çalışmamızı biliyorsunuz. Yolları biz genişlettik inşallah camiyi de siz inşa edeceksiniz. Yuşa’ya çok muhteşem, oranın otantik yapısına uygun, gelenin bir daha gelmeliyim dediği bir cami inşa edeceğiz. Sayın Başkanım Onçeşmeler ecdadın bizlere çok büyük bir mirasıdır. Zaman zaman suyu kesiliyor. İnşallah kısa zamanda bir daha hiç suyu kesilmeyecek şekilde tekrar ihya etmenizi bekliyoruz. 2017 yılında İstanbul’da artık açık pazarlar tamamen kalkacak. Biz de Beykoz’da Ortaçeşme’deki pazar alanına kapalı otoparklı, haftanın 7 günü Beykozluların Pazar kurabileceği, organik ürünlerin de yer alacağı, İstanbul’a hitap eden bir pazar yeri için talimatınızı bekliyoruz.”

“Beykozlu asla Beykoz’dan gitmeyecek!”

“Büyükşehir Parsellerinin devriyle 3300 aileye Kasım ayı içerisinde satışlarını yaptık, tapuları hazırlanıyor. Sayın Başkanım bu tapuları vatandaşlarımıza sizin bu arazileri bize devretmeniz sayesinde verebildik. 760 bin metrekare arsayı vatandaşlarımıza son derece uygun şartlarda verdik ve tapuları hazırlanıyor. 15 bin insanımıza 2-B ile ilgili tapuları da vermeye başlıyoruz. Muhalefet partilerinin istismar ettiği, hani tapular nerde dediği 30 yıllık derdi, 60 yıllık derdi de hamdolsun bitiriyoruz. 9 mahallemizi özel proje alanı olarak ilk etapta aldık. Sonra diğer 6 köy ve on mahallemizi de aynı kapsama alarak 10 Şubat’tan itibaren vatandaşlarımıza devretmeye başlıyoruz. Hep Beykozluları buradan sürecekler dediler. Vatandaşlarımızın hassasiyetleri üzerinden siyaset yaptılar. Beykoz’da yaptıkları ajitasyonlarla vatandaşlarımızı tedirgin ettiler. Asla Beykozlu Beykoz’dan gitmeyecek. Beykozlu Beykoz’da kalacak. Beykoz Beykozlularındır. 30 Mart’ta Türkiye’nin geleceği için, Beykoz’un geleceği için bu kararlılığı tescil etmenizi bekliyorum.”

İBB Başkanı Kadir Topbaş, eğri dalın gölgesinin eğri olacağını belirterek, kendi gölgelerinin eğri düşmeyeceğini söyledi.

Törende konuşan Başkan Kadir Topbaş, dünyanın hızla değişim ve dönüşüm yaşadığını belirterek, "Bu değişim ve dönüşümü görebilenler, buna ayak uydurabilenler ülkelerine mesafe aldırırlar. Bizim yaptığımız gayret ve çalışma da bu. Verdiğiniz yetkiyi bir emanet bilinciyle, kuruşuna halel getirttirmeden hizmete dönüştürmenin gururunu yaşamaktayız" dedi.

BİZİM YAPTIĞIMIZ İŞLERE HAYALLERİ DAHİ YETİŞEMEZ

Törende konuşan Topbaş, "Şu anda İstanbul dünyaya model oldu. İstanbul’un her alandaki çalışmaları örnek olarak alınıyor. Bilişim teknolojilerini dünyada en iyi kullanan belediyeyiz. Şehirde yaşayan herkesin hizmet aldığı bir belediye olmak için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Bizim yaptığımız işlere birilerinin hayalleri dahi yetişemez" dedi.

DENİZ DİBİNDEN HEDİYELİK EŞYA

Denizin 135 metre dibinden çıkan kayaların hediyelik eşya olarak değerlendirileceğini belirten Topbaş, "Asya Avrupa’nın tam orta noktasına geldiğimiz aman, ‘0’ notasının 135 metre dibinden çıkan taşları noter marifetiyle tasdik ettirdik, hediyelik eşya yapmak üzere bir çalışma yapıyoruz" dedi.

BEYKOZ’A TELEFERİK MÜJDESİ

Beykoz’a yapılan yatırımların 1 milyar TL’yi geçtiğini ifade eden Topbaş "Karlıtepe ve Yuşa’ya teleferik yapıyoruz. 3 gün önce kararını verdik. Hollywood artık İstanbul’da diyebileceğimiz bir noktaya geliyor. Yuşa tepesini ve Anadolu Kavağı’ndaki Yoros Kalesi’ni onararak turizme açacağız. Kaleye de yüzeysel bir teleferikle çıkılacak. Küçüksu Çayırı’nı da bir düzenleme yaparak Beykoz halkına kazandıracağız" şeklinde konuştu.

"İSTANBUL’DA NE YAPTI Kİ' DİYOR"

Beykoz’a metro yapılmasını planlara işlediklerini ve çalışma başlattıklarını anlatan Başkan Topbaş, " 'İstanbul’da ne yaptı ki' diyor. Ne yaptığımızı siz sandıkta gösterin" dedi. Topbaş sözlerine şöyle devam etti:

"60 katrilyon yatırım yapmışız, geçmişte bu paralar nereye gidiyordu diye sorulmalı. Türkiye’nin en borçlu belediyesi Şişli çıktı. Bizim hiç iç borcumuz yok. Metro için aldığımız dış borçlar var. Kasamızda paramız da var ham olsun" dedi. İstanbullulara "Eski günlere gitmek ister misiniz?" diye soran Topbaş, "Gençlerimize susuz, havası kirli eski İstanbul’u anlatın lütfen. İstanbul’da 50-100 yıl su sorunu yaşanmayacak. Melen Barajının temelini atacağız" ifadelerini kullandı.

YENİ OTOBÜSLERDE ŞARJ ve Wİ-Fİ İMKANI

Yeni alınan otobüslerde wi-fi bağlantısı ve şarj imkanı olduğunu hatırlatan Topbaş sözlerine şöyle devam etti:

"İstanbul’daki eziyet otobüslerini tamamen kaldırdık. Bu çalışmalarla İstanbul’da dönemimizde toplam 3 bin otobüsü yenilemiş oluyoruz. Bugün burada 149 tane otobüsümüz var. Bütün otobüslerimizi internet bağlantılı ve telefon hızlı şarjlı hale getireceğiz. Yakında İstanbul ulaşımını da İBB olarak alacağız. Zaten bütün akıllı ulaşım uygulamalarını belediye olarak biz yapıyoruz. Yeni bir sistemle duraklar ile otobüsler bağlantılı hale gelecek. Şoför durağa 100 metre kala durakta bir yaşlı veya çocuk varsa görecek. Cep telefonuyla nereye hangi ulaşım aracıyla gidebileceğinizi, kaç dakikada gideceğinizi ve kaç para ödeyeceğinizi daha göreceksiniz."

MEKKE’NİN TEMİZLİK İŞLERİ BELEDİYE’DE

Topbaş Mekke Belediyesi ile yapılan anlaşma sonucunda Mekke-i Mükerreme’nin de temizlik işlerinin kontrolünü alacaklarını ifade etti.

YUKARIDAN RAYLI HAVARAY SİSTEMİ

Konuşmasının ardından çocuklarla birlikte kurdele kesen Topbaş, bir otobüsün direksiyonuna geçti. Şöför koltuğundan basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Topbaş, havaray projesi hakkında bilgi verdi:

"Bizim İstanbul’un muhtelif yerlerinde Havaray projemiz var. Yer yer bunları açıklıyorum. Bunlardan bir tanesi Kasımpaşa ile ilgiliydi. Özellikle Havaray'ın Şişhane’den itibaren Mecidiyeköy’deki metro istasyonuna erişecek olan ve oradaki yeni dönüşümle, tapu dağıtımı ile birlikte yeniden yapılanma alanında daha modern bir ulaşım aracı olsun diye daha önceden de başladığımız çalışmayı planlara işliyoruz. Meclis’e gelecek bu. Bu hatta bir havaraya ihtiyaç var. Her iki metro arasında bir bağlantı unsuru Havaray yukarıdan raylı, meyilleri kurtarmak için ve trafiği etkilememek adına ileri bir teknoloji bu. Buna benzer tarzda İstanbul’un değişik yerlerinde proje çalışması yaptığımız yerler var, teleferiklerimiz var."

Topbaş, uçak hariç bütün araçları kullandığını belirterek "Uçak hariç her şeyi kullandık İstanbul’da. 1967’den beri İstanbul’da trafikteyim. Otobüsü sürmek de farklı bir keyif" dedi.

Kendisini bekleyen vatandaşlara karanfil dağıtan Topbaş, bir ailenin arabasının direksiyon koltuğuna geçerek Gümüşsuyu Mahallesi’ndeki seçim irtibat bürosuna gitti. Seçim irtibat bürosunu açan Topbaş, ikindi namazını Gümüşsuyu Merkez Camii’nde vatandaşlarla birlikte kıldı.

İBB BAŞKANI TOPBAŞ: "PROJE ADAMIYIM"

İstanbul'un Beykoz ilçesinde 149 adet otobüsün hizmete alım törenine katılan İBB Başkanı Kadir Topbaş, törenin ardından Gümüşsuyu Mahallesi Seçim İrtibat Bürosu'nun açılışına katıldı. Sandalye üzerine çıkarak konuşma yapan Topbaş, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na yüklendi. Topbaş, “Kılıçdaroğlu dar gelirlilere 600TL maaş vereceğim dedi, nasılsa seçimdir hele bir koltuğu kapayım dedi. 200 metrekare altındaki işgalli yerlerin tapusunu hemen vereceğim dedi. O zaman İzmir'de, Antalya'da, Eskişehir'de bunları nasıl yapıyoruz, bakın demesi lazım. Var mı örnek, yok. Nasılsa seçimdir, söyle, kap bunu, 5 yıl git, millet unutur nasılsa dönemi geride kaldı. Dürüst insanı aldatmak kolay. Ama sizler aynı deliğe iki kere parmağınızı sokmazsınız" şeklinde konuştu. Topbaş konuşmasına şöyle devam etti: “Bütün CHP'li belediyeler borç batağında, bitik her biri. Sayın Kılıçdaroğlu Büyükşehir Belediye Başkanlığı adaylığında 'Belediye iflas etti' dedi. Dosya çıkardı. Dosyalarla seçim götürdü, ne oldu? Bizim dokunulmazlığımız yok. Büyükşehir bitti dediler, 60 katrilyon yatırım yaptık."

Gazetecilerin soruları üzerine her yerde, yeni bir proje üretebilme kabiliyetinin olduğunu ifade eden Topbaş “Proje adamıyım. Birçok projeler yaptık. Her gördüğümüz yerde yeni bir proje üretebilme kabiliyetimiz var mesleğimizden dolayı. Mimar olarak söylüyorum; İstanbul ile ilgili yaptığımız bütün planlamalara bu projeleri koyduk. Gittiğimiz yerlerde de teknik adam olarak gelen talepler doğrultusunda ya da oluru görerek bunu bir projeye çevirebiliyoruz. Bu kabiliyetimiz, bu deneyimimiz var"dedi.

KASIMPAŞA- MECİDİYEKÖY HAVARAYI ÖNEMLİ BİR TAŞIMA GÖREVİ GÖRECEK

Havaray sistemine yönelik sorular üzerine İBB Başkanı Topbaş, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak raylı sistemlerde çok ciddi mesafeler aldık. İstanbul'da sadece metrolarla değil, tramvay, teleferik, havaray gibi raylı sistem toplu taşıma araçlarıyla bölgeleri birbiriyle bağlantılı hale getirmeye çalışıyoruz. Bunlardan bir tanesi Kasımpaşa-Mecidiyeköy Havarayı. Şişhane ve Mecidiyeköy metro durakları arasında önemli bir taşıma görevi görecek. Buna benzer daha birçok akslar var. Her gittiğimiz yerde bunların müjdelerini vereceğiz" dedi.

BAKIRKÖY-BEYLİKDÜZÜ METROSUNUN İHALESİNİ YAPACAĞIZ

Bakırköy-Beylikdüzü Metrosu ile ilgili bir soruyu da cevaplandıran Topbaş, “Planlarımızda olan Beylikdüzü-Tüyap Metrosu da 25 kilometrelik Bakırköy-Bahçelievler-E5 güzergahından Beylikdüzü Tüyap'a uzanacak bir hat. 18 istasyonlu bu proje. Metrobüsün yoğunluğunu çözecek. Bu yıl içersinde projenin ihalesini yapıp 2019'a kadar bitireceğiz. İstanbul'un ulaşım sorununu ancak biz çözeriz" şeklinde konuştu.

Haber Merkezi

CHP Adayı Hızır Yılmaz katılımı beğenmedi
Önceki CHP Adayı Hızır Yılmaz katılımı beğenmedi
Kırmızı Beykoz
Sonraki Kırmızı Beykoz
Yorumlar (0 Yorum)

Bu içeriğe yorum yapılmadı, yorum yapmak ister misin?