Güncel

Çelikbilek'in canlı yayın mesaisi sürüyor

07.11.2018 19:24
| | |
2785

Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, ilçedeki projelerini anlatmak üzere bu kez NTV'de canlı yayın konuğu olduğu oldu.

Beykoz Merkez Mahallesi'ndeki Mehmet Akif Ersoy Şiir Müzesi'nde canlı yayın konuğu olan Çelikbilek, Beykoz'u ve Beykoz'da gerçekleştirdiği projelerini yaklaşık on dakika boyunca izleyenlere anlattı.

Mehmet Akif Ersoy Şiir Müzesi'nin tarihi bir yer olduğunu dile getiren Çelikbilek, "Burası çok harap bir şekildeydi. Gördüğünüz üzere çok güzel bir hale getirdik. Çok özel bir iş yaparsak burası değer kazanır diye düşündük. Burası Mehmet Akif Ersoy kültür merkezi ve şiir müzesi olarak açtık. Şu anda burada 4.500’ü aşan çok özel şiir eserleri var burada. Burada şairler, edebiyatla ilgilenenler gelip, şiirler ile ilgili bütün çalışmaları burada yapabilecekler. Burası her zaman kendisini yenileyecek. Yeni şairlerimizin veya çok daha eski şairlerimizin farklı eserleri bulundukça buraya ekleyeceğiz." dedi.

"20 bine yakın vatandaş mülkiyet sahibi oldu"

Mülkiyet konusunda Beykoz'un aşama kat ettiğini ve vatandaşların artık tapu sahibi olduğuna işaret eden Çelikbilek, "Bizim bölgemizde çok fazla 2B arazi vardı. Bunları Milli Emlak'tan almak suretiyle vatandaşlara vermek için büyük bir adım attık. 20 bine yakın insanı mülkiyet sahibi yaptık. Onlarla ilgili proje alanları içerisinde bir girişim başlatmış oluyoruz. Bu girişim ile birlikte imar planları da devreye girdikten sonra Beykoz inşallah bu eski dönemi bir daha hatırlamayacak noktaya gelecektir. Beykoz çok özel bir ilçe olacaktır." diye konuştu.

Yeşil alanların korunması noktasındaki Belediye faaliyetlerini de anlatan Çelikbilek, konuyla ilgili İstanbul'un en zengin ilçelerinden birisi olduğunu ve hevesle bu alanları korumaya çalıştıklarını söyledi.

Yeşil alanların yok edilmesine izin vermeyeceklerini belirten Çelikbilek, şu aşamaya kadar bu alanların yok edilmesine izin vermediklerini ve bundan sonraki süreçte de bu tarz girişimlerin karşısında olacaklarını dile getirdi.

Başkan, İstanbulluları yeşil alan noktasında Beykoz'u ziyaret etmeleri için NTV ekranlarından çağrıda bulundu.

"..şu an orada 24 saat eğitim veriliyor"

Tarihi binalarda yapılan restorasyon çalışmalarına ve mesire alanlarında turistik anlamda yapılan çalışmalara da değinen Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, "Yalıköy’de bir tekke binamız vardı. Orasını bir kültür merkezi olarak inşa ettik. Şu anda orada 24 saat eğitim veriliyor. Bunun ötesinde biz şu anda 100'ün üzerinde farklı tarihi eserin yapımıyla ilgili adımlar atıyoruz. Bununla ilgili hem vatandaşlarla birebir görüşmekle bunların kiralanması veya alınması gibi çalışmalarımız devam ediyor. Beykoz’un bu tür eserlerini korumamız gerekiyor." şeklinde konuştu.

Mesire alanları içerisinde geleneksel sporların gerçekleştirilebileceği 70 dönümlük bir araziyi Beykoz'a kazandırdıklarını söyleyen Çelikbilek, Alibahadır Mahallesi'nde okçuluk sporuna hizmet edecek alanın en kısa sürede Beykozluların ve İstanbulluların hizmetinde olacağını bildirdi.

"Projenin sahiplenilmesi lazım"

Çelikbilek, Türkiye'de ilk olarak Beykoz Belediyesi'nin uyguladığı 'Sıfır Atık' projesini NTV Akşam Haberleri Kuşağı aracılığıyla dinleyicilere aktararak, "Bu projeye Emine Hanımefendinin ilgisi bizi onurlandırdı. Biz bu projeye hiç kimse ilgilenmezken, başlattık. Arkadaşlarımın gösterdiği bu gayreti ve emeği hiçbir zaman için gözden ırak tutamayız. Bu projenin sahiplenilmesi lazım." ifadelerini kullandı.

"Gübreleri hobi bahçelerinde kullanıyoruz"

Türkiye'nin her noktasında Beykoz Belediyesi'nin öncüsü olduğu sıfır atık projesinin anlatılmasının gurur verici bir olay olduğunu söyleyen Çelikbilek, yayında son olarak şunları söyledi:

"Türkiye’nin her tarafında bu proje ile ilgili adımların atılması bizi gururlandırdı. Biz bu projenin ilk aşamasını okullarda başlattık. Okullarda çocuklarımızı yeşil atık projesine özendirdik. Bu atığı sıfır atık hale getirme meselesidir. İlk önce organik atıklarla başladık. Pazarlardaki organik atıklarımızı değerlendirmek suretiyle onları makinalarda işleterek organik gübreler elde ettik. Elde ettiğimiz gübreleri hobi bahçelerimizde kullanıyoruz."

Haber Merkezi

Anahtar Kelimeler: Beykoz Haberleri, Beykoz Belediye Başkanı, Yücel Çelikbilek, NTV, Akşam Haberleri Kuşağı, Canlı Yayın, Konuk, Mehmet Akif Ersoy Şiir Müzesi

reklam
2 Yorum
çubukluyalı08.11.2018 14:36:10

hergün bir tv kanalında çıkıyor.merak ediyorum bu kanallara belediye bütçesinden nekadar ödeme yapılıyor.ayrıca her tv kanalında aynı şeyleri anlatıyor.programları izlerken acaba ben başka yerde mi yaşıyorum diye kendi kendime sorduğum oluyor.

beykozlu vatandaş08.11.2018 08:40:56

Her programda aynı şeyleri anlatıyor başkan. Kısacası onu yaptık bunu yaptık. İyi de Beykozsporun hali ortada takım amatörde oynuyor. Kulübü Zeki Aksuya teslim ettim. 2. Ligdeki takım içler acısı halde 3 katogori düştü demiyor. Beykoza 10.000 kişilik stad yapıcam dedi eski stadı onardılar onu da yapmadılar gerçi tff yaptı. Acarkentte kuleler dikildi ama ben ve yönetimim gecekondulara yapılan ekleri ve yeni yapıları yerle bir ettik demiyolar. Kulelere dokunmadık mazluma acımadık demiyo. Beykoz da fabrikalar kapalı ne yapalım da bu gençler Beykozda iş sahaları oluşturalım demiyor. Turistik geziler düzenleyip halka iyilik yapıyor evet ama Her yerinde tarih akan bir ilçeye yerli yabancı turistleri çekelim de esnafın yüzü gülsün demiyor. Polenezköyü bilmeyen yok bir avuç polonya göçmeni vatandaşımızın yaptığı reklamı koskoca belediye yapıpta diğer mahallelere turist çekemiyor. Yıllardır ümraniye üsküdar kadıköy belediyeleri komşu belediyelerimiz olarak uçuşa geçmiş durumda neden mi başkanları çalışıyor. Her yere adamlar imar çıkarıp iş sahası açıyor. Biz olanları nasıl kapatırız diyoruz. Elini vicdanına koy ya bunları çöz ya da durma başkan artık. Samimiyetine inanıyorum lakin artık yeter. 50 sene önce neyse beykoz meydanı gene o. Ya bu ilçe değişicek ya sen değişicen ya akp değişicek karar sizlerin.