Recep ÖNCEL
  • 23/03/2022 Son günceleme: 23/03/2022 11:31
  • 3.259

Çanakkale'yi ilk kez 1973 yılında görmüştüm.

Rahmetli babam Keşan’da yedek subay olarak askerlik yapıyordu. Ailece bizi Çanakkale'ye gezmeye götürmüştü.

Araba vapuruna binmiştik. Yolculuk  esnasında vapurdan baktığım zaman tepelerdeki anıtta bir asker resmi ve altında 'DUR YOLCU, BİLMEDEN BASTIĞIN BU TOPRAK BİR DEVRİN BATTIĞI YERDİR!' yazısı beni çok etkilemişti.

Evet, Çanakkale dediğimiz yer bir devrin battığı yerdi...

Çanakkale’yi hep o mücadeleyi düşünürüm.

Çanakkale geçilmez!  diyerek bir milletin yazdığı kahramanlık destanını düşünürüm.

Çanakkale denilince, havada çarpışan mermileri düşünürüm.

Seyit onbaşının, 250 kg top mermisini  ALLAH diyerek omuzlamasını düşünürüm.

Bendeniz,18 Mart 2015 tarihinde, 100 yıl kutlamaları dolayısıyla Ankara’dan uçakla tekrar Çanakkale’ye gittim ve aynı gün akşamı uçakla İstanbul’a geri dönüş yaptım.

Ama,ben ömrümde o gün ki kadar çok üşümedim!!!

Çanakkale çok soğuktu...

Ben uçakla seyahat yaptım, üzerimde pardösü vardı ve  karnım toktu...

Kahraman ecdadımız ise yaya yürüyordu, siperde bulunuyordu, üzerinde yeterli kıyafeti yoktu, üzüm hoşafı ile idare etmek zorunda kalıyordu, karınları açtı…

Sizlere tavsiye ediyorum; Lütfen bir 18 Mart’ta Çanakkale’ye gidin!

Şehri yaya olarak gezin. Siperlere gidin, şehitliğe gidin, vapura binip deniz de yolculuk yapın. Ecdadın yaşadıklarını ve zorluklarını hissederek, anlamaya çalışın.

Biliyor musunuz, Çanakkale Savaşında düşman zırhlıları arasında bulunan bir gemi tamamen içki doldurulmuştu.

Amaç; Çanakkale’yi hemen geçmek, sonunda İstanbul’u işgal ederek Türk kızlarına tecavüz ederken, içki içmek ve kutlama yapmaktı.

Çanakkale böyle bir namus meselesidir!

Bu gün ise tarih 18 Mart 2022’yi gösteriyor.

Zaferin üstünden, tam 107 yıl geçti..

Günümüzde  Çanakkale  zaferi   taçlandırıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün  açılışı yapıldı.

Bu eser; Türkiye’de şu ana kadar yapılan en uzun köprüdür.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü 1560 metre, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 1510 metre, Yavuz Sultan Selim Köprüsü 2164 metre, Osman Gazi Köprüsü 2682 metre ve 1915 Çanakkale Köprüsü 4608 metre uzunluğa sahiptir..

Bu köprü aynı  zamanda dünyanın   en uzun köprüsüdür..

Eser, sadece  Türkiye’nin  eseri değildir, bütün dünyanın ekonomisine ve ulaşımına bir katkıdır.

Malum, 'Dünya tarihinden Türkleri çekerseniz tarih diye bir şey  kalmaz’ demiş bir ünlü tarihçi.

Bu gün Türkiye yeniden bir tarih yazdı...

Başarı; AK Parti , Recep Tayyip Erdoğan, Cumhur ittifakı ve Devlet Bahçeli’nin başarısıdır.

Tayyip bey, milletin kendisine verdiği  emaneti yükseltti.

Başörtüsünü çözdü. Ayasofya’yı  açtı, Taksime cami yaptı.

Türkiye’ye çağ atlattı.  Köprüler, otoyollar, Marmaray, Avrasya Tüneli  ve bir çok proje yaptı.

İHA, SİHA, otomobil, uçak, gemi, tank projeleri yaptı.

Azerbaycan, Kıbrıs, Mavi Vatan, PKK, Suriye gibi askeri başarılar  elde etti.

Son olarak, Türkiye’yi diplomasi merkezi yaptı. Rusya, Ukrayna, İsrail, Almanya, BAE ve  bir çok ülke ile iyi ilişkiler kuruldu.

Ekonomide 225 milyar dolar İhracat ile rekor kırdı.  Pandemi ve kriz dönemlerindeki Şehir hastaneleri ile vb dik duruşla Türkiye iyi işler yaptı.

Çanakkale’de köprü açılış töreninde Sayın Cumhurbaşkanı bir konuşma yaptı ve   özetle şunları söyledi;

Köprü yakut bir gerdanlıktır!

Çanakkale’de destan  yazıldı,

Ey şehit oğlu şehit isteme benden makber!

Bir hilal uğruna Yarab, ne güneşler batıyor! denilen büyük kahramanlıklar yapıldı.

Burada Abdülhamit Han’ın hayali gerçekleşiyor.

Köprünün kule yüksekliği 318 metredir. (3 Mart ayını,18 zaferin tarihini gösteriyor)

Orta açıklık 2023 metredir. (Cumhuriyet’in 100 yılını gösterir)

Bu köprüden, 6 dakikada geçiliyor, köprünün  ekonomiye büyük katkısı olacak.

Ülkemiz için bir kazanç, milletimiz için bir iftihar vesilesidir.

Yap- işlet - devret metodu ile yapılmıştır.

Yapılan işler hep Sayın Cumhurbaşkanı’nın  inisiyatif  alması ve liderlik  başarısı sonucudur.

Türkiye yükseliyor!

Tarihi bir tabloyu hatırladım ki, şu şekildedir;

Malum, Çanakkale savaşında Dünya’nın en büyük  imkanlarına sahip donanması  geldi ve kahramanca savaşan Türk askerlerine karşı mağlup oldu.

Savaş sonunda İngiliz  Divanı harbi kuruldu.

Divanı harpte, o günkü komutan Churcill’e; bu kadar asker  gemi ve silahla Türk ordusunu neden mağlup edemediniz?’ denildi.

Churchill ise şu tarihi  cevabı verdi; Biz Çanakkale’de  Türklere değil, ALLAH'A karşı savaştık. Böyle bir savaş kazanılamaz!

Gerçekten, bu savaşta   ALLAH’IN yardımı açıkça görülmüştür..

Şimdi de Cenabı Hak Türklere yardım ediyor!

Son yıllarda gelişen olaylara bakınız..

İnanılmaz başarı ve yükseliş var.

Onca  engellemelere rağmen , içerde  ve dışarda onca müdahaleye rağmen,  Türkiye yükseliyor.

Başarıları, elbette ki kulun çalışması  ALLAH’IN  yardımı ile izah etmek mümkündür.

Biz  ülkemizin geleceğine inanıyoruz.

Biz, Dünya’da adaletin olacağına inanıyoruz.

Türkiye’nin başarısı ve  yükselişi herkesin faydasınadır.

Biz Dünya beşten büyüktür diyoruz.

Biz, O’ne Minute diyoruz.

Biz bunları yapan lidere inanıyoruz.

Türkiye’ye  ve  Çanakkale Köprüsüne, MaşAllah diyoruz.

Ve hayırlı olsun, mübarek olsun, ALLAH muhafaza eylesin diye dua ediyoruz.