Bu ne aşktır Yarabbi… Öldürdü beni

• 0
  • 19459

Takımını gönülden seven taraftar için, ‘Deplase yapmanın’ anlamı bambaşkadır.

Yani, hayatını uğruna adadığı renklerin peşinden gidip, rakip sahadaki her maçın heyecanını tribünde yaşamak...

Beykozspor 1908 taraftarları da bunu yaptı. Geçen hafta sonu Bölgesel Amatör Lig 9. Grup’ta oynanan 16. hafta karşılaşması için paralarını birleştirip minibüs kiralayarak, Çanakkale’nin yolunu tuttu 23 taraftar... Ama burada başlarına gelecek fıkra gibi olayları hiç kimse tahmin bile edemezdi.

Her şey, Beykozspor kafilesi Çanakkale’ye ulaştıktan sonra başladı. Sarı siyahlı kulübün futbolcuları ve 23 taraftar, yoğun fırtınaya rağmen kalkan feribotla, Bozcaada’ya geçti. Ve olanlar oldu...

Beykozpor 1908’in taraftar grubu Boğazın Yargıçları, Bozcaada 20 Eylül İlçe Stadı’na traktörle gidip geldi. Zorlu karşılaşma, ev sahibi Bozcaadaspor’un 2-1’lik üstünlüğüyle tamamlandı. Maç esnasında öyle bir rüzgâr vardı ki, kalecilerin diktiği degajların çoğu dönüp kendi kale arkalarından auta gidiyordu. İşte bu fırtına, Beykozspor taraftarları için ‘sonun başlangıcı’ gibiydi.

İstanbul’a dönüş için limana giden Beykozlular, bir yazıyla karşılaştı; ‘Fırtına nedeniyle, saat 17.00’deki feribot seferi iptal edilmiştir.’ Aralarında önemli işlerde görev yapan kişiler de bulunduğu için pazartesi İstanbul’da olamamak, Beykozspor taraftarları için ‘yıkım’ gibiydi. Bu nedenle bir arkadaşlarının hasta olduğunu söyleyip, feribotu sefer yapmaya zorlasalar da, başarılı olamadılar.

CAMİİDE EKMEK ARASI KAŞARLA İDARE ETTİLER

Zor bir durum yaşanması ihtimaline karşın İstanbul’dan yanlarına ‘kumanya’ niyetine ekmek arası kaşar alan Beykozlular, geceyi geçirmek için otel ayarlamaya çalıştı. Ancak oteller, ücretleri kişi başı istiyordu. Ve tüm ekibin toplam maliyeti 2 bin 300 lirayı buluyordu.

Takımın otelinde kalamayan, gittikleri yerlerde de kapı yüzlerine kapanan taraftarlar, çareyi feribot iskelesi ve birkaç yerde daha aradı ama bulamadı. Kaymakamla bağlantı kurmalarına rağmen hiçbir otel kendilerini kabul etmeyince, 8 kişi gizlice Alaybey Camii’ne, 15 kişi ise bir kıraathaneye sığındı. Ayrı sabahlayan taraftarlar, ertesi sabah saat 07.30’da buluşup feribotla İstanbul’a dönebildi. Ve bu inanılmaz macerayı böyle sonlandırdı.

Üzerimizi çıkarıp, eylem yapmayı düşündük

Beykozspor 1908'in taraftar grubu Boğazın Yargıçları'nın tribün lideri Turgay Gençdoğan,“Hani Anadolu insanı kimseyi dışarıda bırakmazdı. Kaymakamlık önünde üzerimizi çıkarıp, eylem yapmayı dahi düşündük” dedi.

Gençdoğan, “20 yıldır tribündeyim. Böyle bir olaya ilk defa şahit oldum. Hani Anadolu insanı, kimseyi dışarıda bırakmazdı? Kendi imkânlarımızla gittiğimiz deplasmanda mahsur kaldık. Bir ara kaymakamlık önünde üzerimizdekileri çıkarıp, eylem yapmayı bile düşündük. Hiçbir otel bize sahip çıkmadı. En son çare olarak ‘Bir tek burası bize kapanmaz’ diye düşünüp, camiye sığındık” diye konuştu.

‘İnsanlık ayıbı gibi’

Turgay Gençdoğan sözlerine şöyle devam etti: “Hocanın haberi olmadan Alaybey Camii’ne girdik. üst kattaki parmaklıkların oradan içeriye geçtik. Yatsı okunurken girdiğimiz camiiden, arkadaşların ihtiyacı gelince 4-5 gibi çıkmak zorunda kaldık. Çok soğuktu. Kapı üzerimize kilitliydi. Camiide buz gibi bir ortam vardı. Bir arkadaşımız çok üşüyünce, üzerine hocanın cübbesini giydi.”

Gençdoğan, son olarak şunları söyledi: “Camiiye gitmeden önce feribot veya kışın kullanılmayan pansiyonlara girmeyi de düşündük ama bunu kendimize asla yakıştıramadık. Canımız burnumuza geldi yine de pes etmedik. Ne olursa olsun bir insanı dışarıda bırakmak bana göre insanlık ayıbıdır.”

Hiçbir kolaylık sağlanmadı

İnanılmaz deplasman öyküsünde Boğazın Yargıçları tribün grubunda yer alan taraftarlardan Ahmet Akman ise, "Senelerdir Beykozspor için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Semtimizin aşkını yaşatıyoruz. Bozcaada'da şahit olduğumuz olayları hayatımız boyunca unutamayacağız. Gerçekten çok mağdur olduk. 10 senelik tribüncüyüm ama bu yaşananlar çok eşsiz. Ada'da mahsur kaldıktan sonra çarşıya indiğimizde yemek bile yiyemedik. Durumumuzu anlatmamıza rağmen bize bir indirim ya da kolaylık sağlanmadı. Beykozspor uğruna yine her deplasmana gitmeye devam edeceğiz"ifadelerini kullandı.

Haber Merkezi

Beykozların galibi Belediyespor oldu!
Önceki Beykozların galibi Belediyespor oldu!
Müslüm Gürses'in duyulmamış şarkıları Beykoz'da tanıtıldı
Sonraki Müslüm Gürses'in duyulmamış şarkıları Beykoz'da tanıtıldı
Yorumlar (0 Yorum)

Bu içeriğe yorum yapılmadı, yorum yapmak ister misin?