Anadolu Kavağı'nda Umutlu Bekleyiş...

• 4
  • 25140

Beykoz'un en çok turist alan mahallelerinin başında gelen Anadolu Kavağı, biriktirdiği umutların sabırla kendisine dönmesini bekliyor.

Bir Eczanesi olmayan, PTT'si olmayan hem Doğal SİT Alanı hem de Boğaziçi İmar Bölgesi’nin arasında kalan; Kavacık dışında bir yere toplu ulaşım bağlantısı bulunmayan mahallede 3. Boğaz Köprüsü'yle birlikte yeni bir sayfa açılması hayal ediliyor. Anadolu Kavağı Muhtarı Serdar Lüleburgaz, "Beykoz'da bizim kadar sıkıntılı bir mahalle bulamazsınız. Ancak şimdi 3. Köprü'nün yapılması sonrası eğer buraya da bir yol verirlerse belki durum değişebilir. Doğal SİT Alanı ile ilgili ya da Boğaziçi Ön Görünüm ile ilgili belki yasalarda, kurallarda bir değişiklik olabilir. Bunun da ne kadar süreceği, ne zaman sonuç alınabileceğini bilemiyoruz. Devletin alacağı kararlara bağlı..." şeklinde konuşuyor.

‘Bir tek Kavacık otobüsü var!’

Yılın hemen her ayı yerli ve yabancı turistlerin uğrak yeri olan bir Beykoz Mahallesi: Anadolu Kavağı... Son yıllarda Mahalle'deki Yoros Kalesi civarının ‘İsa'nın çarmıha gerildiği yer’ olduğu iddiaları, yurt dışındaki Hıristiyanlar arasında büyük yankı uyandırmış. Söylentilerin kulaktan kulağa hızla yayılması sonrası, inançlı Hıristiyanlar soluğu Anadolu Kavağı'nda almış. Özellikle Hıristiyanların resmi ve dini Bayram Günleri'nde Anadolu Kavağı sokakları turistten geçilmiyor. Ancak yılın 365 günü turist çeken bu eşsiz doğa güzelliğine sahip Beykoz mahallesinde çözümsüz sorunlar da masanın üzerinde bekliyor. Henüz mahallede bir eczane yok! Kurallara göre 35 metrekarelik alanın altında bir yerde açılamayan eczane için Anadolu Kavağı'nda yer bulunamıyor. Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek'in turizm adına büyük önem verdiği Yûşa Tepesi'ne teleferik projesinin hayata geçmesi an meselesiyken, az ötesinde bulunan Anadolu Kavağı'nda toplu taşıma aracı sıkıntısı yaşanıyor. Yalnızca Kavacık'a giden 15A numaralı otobüsü bulunan Anadolu Kavağı'nda ikinci bir noktaya otobüs ise şu an mevcut bulunmuyor. Muhtar Serdar Lüleburgaz ise konuyla ilgili olarak şunları söylüyor:

Muhtar Lüleburgaz: “Üsküdar’a hat konulması şart!’

"Bizim burada çok büyük bir ulaşım sorunumuz var. Bundan 8 ya da 9 sene önce 'Üsküdar meydanında trafik yoğunluğu oluyor' diye Beykoz'un bütün mahallelerinden kalkan Üsküdar otobüslerini iptal ettiler. Hepsini Sultaniye Çayırı'na bağladılar. Daha sonra 15 gün içinde siyasi kuvveti olan mahallelerin hepsine otobüsleri geri verildi. Olmayanlara da alternatifler sunuldu. Tek geri verilmeyen mahalle Anadolu Kavağı kaldı! Şimdi buradan yalnızca Kavacık'a otobüs var. Üsküdar'a otobüs yok. İETT ile ilgili olarak bizim bölgemizle ilgilenen Ruhi Bey var... Ona gidip söyledim: 'Efendim, sizin aktarma sisteminiz var. Kavacık var kabul ancak bizim bir ayağımızın da mutlak surette Üsküdar'da olması gerekiyor’ dedim.

Bakınız üzerine basarak söylüyorum, bizim ihtiyacımız olduğu kadar Üsküdar'ın da ihtiyacı var. Bizim Yûşa Tepemiz var biliyorsunuz... Şimdi Anadolu Kavağı'na yararı, Anadolu Hisarı'nda ve Kandilli'de okuyan çocuklarımız var. Tokatköy'e bağlı olan Yûşa Mahallesi'nde öğrencilerimiz var... Orayı geçiyorsunuz, Çamlıbahçe'de İşçi Evleri'nde Üsküdar otobüsüyle okuluna/işine taşınacak vatandaşlarımız var. Öte yandan da Yûşa Tepesi'ne Üsküdar'dan gelmek isteyen vatandaşlarımız da var. Onlar için de bizler için de böyle bir otobüs hattının konulması büyük bir kolaylık sağlayacaktır. Akbaba'dan Kadıköy'e otobüs hattı var; Tokatköy'den yine Ümraniye'ye Üsküdar'a var. Sarı minibüslere de söyledim: 'Bırakınız Anadolu Kavağını; niçin Yûşa'ya bir hat açmazsınız?' dedim. Ben bu aktarmalı sefer için de 'Sabah 3 tane öğlen 3 tane akşam 3 tane otobüs olsun, yeter' dedim. Bu kadar önemli bir yer için bu kadar büyük boşverdimcilik olabilir mi?"

‘Muhtarın özgeçmişinde 10 yıllık aza tecrübesi var…’

Anadolu Kavağı Muhtarı Serdar Lüleburgaz, henüz yeni muhtar olsa da mahalleyi ve sorunlarını çok ama çok iyi biliyor. Tam 10 yıl boyunca önceki muhtarın 1. Azası olarak sorumluluk üstlenen Lüleburgaz, hem şahsi gayretleri hem de Beykoz Belediyesi ve İBB ile birlikte ortak çalışmaları sonucu mahalleyi belirli bir noktaya taşıdıklarını belirtiyor. "Sahil yolu ilk geldiğimizde büyük sorundu. Çöp konteynırlarını köpekler geceleri dağıtıyorlardı. Pis bir görüntü oluşuyordu" diyerek yaşanılan soruna dikkat çeken Muhtar Lüleburgaz, yerli ve yabancı turistlere karşı oluşan bu kötü fotoğraftan dolayı mahcup olduklarını ifade ediyor. Mahallede 4 adet çöp konteynırı konuşlandırdıklarını ancak bu sayının 7'ye çıkması için de gayret göstermeye devam ettiklerini vurgulayan Anadolu Kavağı Muhtarı Serdar Lüleburgaz, mahalle ile ilgili olarak da şu bilgileri aktarıyor:

"Dünyanın her ülkesinden buraya turist geliyor. Biz her Allah'ın günü Anadolu Kavağı'na yılın 365 günü dünyanın her yerinden turist geliyor. Çinli de geliyor Arap da geliyor; Fransız’ı geliyor, İtalyan’ı geliyor... Buranın çok daha güzel hale gelmesini istiyoruz. Beykoz Belediyesi'nin Anadolu Kavağı'na yönelik planları ve projeleri var ancak ne zaman hayata geçeceği konusunda bir fikrimiz yok. Ana yolların asfalt olacağı ve geri kalan tüm yerlerin eski Arnavut Kaldırım tipinde döşeneceğine, alt yapının eksiksiz bir şekilde tamamlanacağına dair projenin olduğunu biliyoruz. Ayrıca Belediye Başkanı Sayın Yücel Çelikbilek'in de bize gösterdiği şekilde bir Meydan düzenlemesi yapılmasını bekliyoruz. Çevre düzenlemesi konusunda biz de muhtarlık olarak ufak tefek işler gerçekleştirdik: Büyükşehir Belediyesi'ne giderek, Meydan için oturma grupları aldık. Yine Park ve Bahçeler Müdürlüğü'ne giderek çiçek yardımı aldık ve 'hiç olmazsa bir görsel güzellik katalım' dedik. Sahilde artık çöp diye bir şey kalmadı. Ağaçların üzerine yine pankartlar astım ancak bizim milletimiz o kadar duyarlı ki, maalesef onları dahi söküp attılar!

Serdar Lüleburgaz: “En büyük sorunumuz trafik”

En büyük sorunlarımızdan birisi de haftasonu yaşanan trafik sorunu... Cumartesi ve Pazar günleri burada adım atacak yer olmuyor. Araçlar burada yoğunluk oluşturuyor. Ben bunun için 28 Nisan 2014 tarihinde Beykoz Kaymakamlığı'na bir yazı yazdım: Sadece haftasonları için 1 Trafik Memuru görevlendirmelerini talep ettim. Sağolsunlar 1 kere geldiler ancak siz de takdir edersiniz ki, bir kere gelen uygulamadan verimli sonuç alamıyorsunuz. Evraklara bakılırsa bu 1 kez geldiklerinde 11 adet cezai işlem yaptıkları görülüyor. Yaz boyu her Cumartesi Pazar bu sorunu yaşayan Anadolu Kavağı için ise bu yeterli ve tatmin edici bir rakam değil. Anadolu Hisarı'ndan Poyraz'da doğru bir yolumuz var bizim... Belediye Başkanımız Sayın Yücel Çelikbilek ve Yardımcıları'yla yaptığımız görüşmede bu yolu ele aldık. Burada bir yol genişletme çalışması yapılması planlanıyor. Eğer bu gerçekleşirse, önemli ölçüde trafik rahatlamış olacak.

Sağlık konusunda sıkıntılarımız var: Doktorumuz yalnızca Salı ve Perşembe günleri öğleden sonra hizmet veriyor. Mahallemizde bir eczanemiz bile yok. PTT'miz yok... Burada 4 bine yakın asker var. Biliyorsunuz PTT de artık eskisi gibi değil her türlü ihtiyaca cevap verebiliyor. Burası Beykoz'un diğer mahalleleri gibi değil: Hem Doğal SİT alanı hem de Boğaziçi İmar Bölgesi... Burada bir bina yapamıyorsunuz! Varolan binaların üzerinde değişiklik yapabilmek için ise yıllarca süren bir izin süreci var. Bizim burada çok evlenen arkadaşımız oldu Kavacık'ta oturuyor! Annesi babası burada kendisi Kavacık'ta oturuyor, Çubuklu'da oturuyor; diğer mahallelerde oturuyor. Beykoz'da bizim kadar sıkıntılı bir mahalle bulamazsınız. Ancak şimdi 3. Köprü'nün yapılması sonrası eğer buraya da bir yol verirlerse belki durum değişebilir. Doğal SİT Alanı ile ilgili ya da Boğaziçi Ön Görünüm ile ilgili belki yasalarda, kurallarda bir değişiklik olabilir. Ancak bunun da ne kadar süreceği, bu konuda ne kadar zaman sonra sonuç alınabileceğini bilemiyoruz. Devletin alacağı kararlara bağlı..."

‘Görülesi bir güzellik: Anadolu Kavağı…’

Yaklaşık 7 nesildir Anadolu Kavaklı olduğunu belirten Serdar Lüleburgaz, mahallenin geleceği konusunda ise umutları sürekli taze tuttuklarını dile getiriyor. Mahalle olarak 3. Köprü'den umutlu olduklarının altını çizen Muhtar Lüleburgaz, Devlet'in çıkartılacak yasalarla kendilerine kolaylık sağlamasını beklediklerini kaydediyor. Muhtar Lüleburgaz'ın yanından ayrıldığımızda ise eşsiz manzarası, tertemiz denizi ve birbirinden neşeli balıklarıyla Anadolu Kavağı sahilini hayranlıkla izliyoruz. Beykoz'un turistik bölgesi Anadolu Kavağı'nın geleceği için biz de umut beslemeye başlıyoruz. Uzaklardan bir tekne Karadeniz'e doğru ilerliyor. Martılar, kıyıda dolaşan insanları gökyüzünden izliyor. Hayallere dalıyoruz ve gülümsüyoruz...